Toch niet tevreden over je product? Is het stuk of past het niet op jou scooter? Dat is vervelend! En daar gaan we iets aan doen, beloofd. Van ons mag je tenslotte wat verwachten.
LET OP! Wil je retourneren vanwege een beschadigde / verkeerde levering? Neem dan eerst contact op met de klantenservice! Klik hier voor meer informatie.
Als je iets wil retourneren zijn de kosten voor de retourzending voor je eigen rekening, deze zijn 6,95 per retourzending als je dit via ons doet. PostNL rekent normaal € 7,25 of meer. De kosten die je eventueel aan ons hebt betaald voor het opsturen krijg je terug als je alle producten van je bestelling retourneert. Als je dus een deel van je bestelling terugstuurt en de totale waarde van de gehouden product(en) beneden € 75,- is, vervalt het recht op gratis verzending en brengen we die alsnog in rekening. Als het om garantie gaat kan het zijn dat je in aanmerking komt voor een vergoeding van de verzendkosten van de retourzending, dit in overleg met de klantenservice.
Stap 1 - Meld je retour aan en verkrijg een retourlabel Klik hier om te starten
Stap 2 - Voeg de pakbon bij het pakket! (belangrijk)
Stap 3 - Geld terug / nieuw product
Voor de meest snelle afhandeling van je retourzending raden we aan om het via ons retourportal te doen (klik). Wil je het toch zelf versturen? Stuur dan je retourzending volledig gefrankeerd naar:
Tomos-onderdelen.nl
Egersundweg 11e
9723 JM Groningen
In alle gevallen altijd de door ons meegestuurde pakbon in de doos meesturen. Pakbon kwijt? Print dan de factuur en stuur deze mee. Zonder een pakbon / factuur in de doos kunnen we je retour niet verwerken.
Wil je de retourzending langs brengen of bij ons producten komen ruilen? Neem dan vooraf contact met ons op.
Wij streven ernaar om je retourzending binnen 5 werkdagen na ontvangst te verwerken. Hierbij stellen we je op de hoogte van de status. In geval van geld terug, betalen we het aankoop bedrag retour op dezelfde rekening terug. Terugbetalingen voeren wij binnen 14 dagen uit, na ontvangst van je zending, meestal lukt dit eerder. In geval van het omruilen, versturen wij de andere producten en houden je op de hoogte van de nieuwe verzending.
Als er is overeengekomen dat er een bedrag retour wordt gestort dan verzorgen wij dit binnen 2 werkdagen na controle van het product. Wanneer het geld daadwerkelijk weer op je eigen rekening staat hangt af van je eigen bank en het tijdstip van verwerken. In de regel staat het geld in 2 a 3 werkdagen weer op je rekening, nadat wij de credit hebben aangevraagd bij onze betaalprovider 'Mollie'. Dit is in geval van een bankoverschrijving of een betaling via iDeal. Bij een betaling achteraf (via Klarna) dan stort Klarna het geld terug op je rekening binnen enkele werkdagen. Als je de factuur bij Klarna nog niet had betaald, en het betaaltermijn ook nog niet is verstreken, halen we de factuur weg en hoef je niet te betalen. De kosten voor het retourneren dien je wel te betalen, het kan dus zijn dat de rekening wordt aangepast. Via Paypal staat het geld binnen enkele minuten (na verwerking door ons) weer op je Paypal rekening. Als wij een credit hebben aangevraagd ontvang je hiervan een creditnota voor je eigen administratie per e-mail.
De kosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening en bedragen € 6,95 per zending. Je kan dit online betalen via het retourportal. Mocht je zelf een andere manier hebben om de zending bij ons te krijgen is dat ook goed. Wanneer het om een verkeerde levering gaat of een defect product hoef je geen kosten voor de retourzending te maken, overleg dit wel altijd eerst met de klantenservice. Achteraf kunnen we namelijk geen verzendkosten vergoeden.
De kosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening Je kan zelf kiezen of je het met DPD, PostNL of een andere vervoerder terugstuurt, maar net wat voor jou het makkelijkste is.
Voorbeelden;
Stel je hebt een accu gekocht van €23,98 en je hebt daarbij €5,95 verzendkosten betaald voor een DPD afhaalpunt en je wil deze bestelling retourneren. Je hebt ons in dit geval (23,98+5,95=) €29,93 betaald.
Wij betalen je dan het aankoopbedrag (€23,98) + verzendkosten (€5,95) terug. In dit geval dus (€23,98+€5,95=) €29,93.
De verzendkosten de we maximaal vergoeden, zijn die van de voordeligste verzendmethode. Bij ons is dat DPD Afhaalpunt (€ 5,95). Als je zelf een andere (duurdere) verzendmethode hebt gekozen vergoeden we de meerprijs daarvan niet. We vergoeden dus altijd alleen de €5,95
Wanneer een product is uitgeprobeerd en er is daardoor meer schade ontstaan dan nodig, of het product is niet meer compleet dan dien je dit gebruik te vergoeden. Afhankelijk van het soort schade / verbruik geven wij hierover uitsluitsel. Er geld ook een waardevermindering als het product tijdens transport naar ons toe schade heeft opgelopen. Zorg ten alle tijde voor een goede verpakking!
Je hebt als consument het recht je product te retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van het product. Het termijn van recht op retour gaat dus pas in op het moment dat je de zending hebt ontvangen en dus niet op het moment dat je het besteld hebt. Als je het retour hebt aangemeld (binnen 14 dagen na ontvangst van het product dus) heb je nog eens 14 dagen de tijd om het terug te sturen. Je dient dus wel het retour aan te melden binnen 14 dagen na ontvangst van de zending.
Heb je een product ontvangen wat beschadigd is bij levering? Maak hier dan gelijk foto's van en verstuur deze binnen 8 uur na ontvangst van de zending naar de klantenservice. Doe dit alvorens iets zomaar terug te sturen. Bij een schade kunnen we in overleg met de klantenservice een label aanleveren voor retour zodat je geen kosten hoeft te maken voor de retourzending. Dit altijd eerst in overleg met de klantenservice. Als je iets terugstuurt zonder een door ons aangeleverd label, kunnen we de kosten voor de retourzending niet vergoeden! Om dit te voorkomen dien je op voorhand foto's aan te leveren waarop de schade duidelijk zichtbaar is. Doe dit binnen 8 uur na ontvangst van de zending. Op de foto's moet de schade duidelijk zichtbaar zijn evenals de verpakking van de zending. Dit is voor ons en de vervoerder een bewijs dat het product zo geleverd is en zo kunnen wij eventueel de schade verhalen op de vervoerder.